🔔Doprava - AKCE 🎁🍀Doprava od 1500 Kč zdarma nebo 59 Kč🔔
  1. Úvod
  2. Obchodní podmínky
  3. Reklamační řád

Řetízky na nohu

https://www.ok-sperky.cz/Retizky-z-chirurgicke-oceli-c2_15_2.htm

Reklamační řád


I. Všeobecná ustanoveníReklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek prodávajícího

Jaroslava Nešlehy (ok-sperky.cz),

IČ 41953975,

DIČ CZ7006050678,

se sídlem Karla Rezka 248, Kladno 273 09.

Fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku (zapsáno od 22.09.1992), číslo jednací: 429/92/ž/m popisuje postup jakým způsobem přistupovat při reklamaci zboží pořízeného od prodávajícího.

Kupující, kterým může být podnikatel nebo spotřebitel, je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží.

1) Úvodní ustanovení
Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen “reklamace“) musí být vždy uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem. Záležitosti tímto reklamační řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky. Prodávající seznámí kupujícího s tímto reklamačním řádem vhodným způsobem a na žádost kupujícího mu jej předá v textové podobě.Tento reklamační řád je v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele ve znění ke dni 1. 1. 2014.


Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:

Je-li vada je na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny,jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží připřevzetí kupujícím, vada vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti) , vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího, kupující si závadu způsobil sám.

Adresa pro uplatnění reklamace:


Ocelnictví

Jaroslav Nešleha

Ivana Olbrachta 63

Kladno 272 01


tel: +420 737 290 660

e-mail: info@ok-sperky.cz

2) Uplatnění reklamace
Kupující má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího, v jeho provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v jeho sídle nebo místě podnikání. Prodávající zabezpečuje přítomnost pracovníka pověřeného přijímat reklamace v provozovně po celou provozní dobu. Reklamaci lze rovněž uplatnit u osoby, která je k tomu určena v potvrzení, které prodávající kupujícímu vydal, na účtence či v záručním listě, je-li určená osoba v místě prodávajícího nebo v místě kupujícímu bližším. Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to buď předložením prodejního dokladu, potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny. Pokud by uplatnění práva z vad mělo spotřebiteli činit značné obtíže, zejména proto, že věc není možné dopravit do místa uplatnění reklamace běžným způsobem či se jedná o zboží, které je zamontované či součástí nemovitosti, posoudí prodávající vadu po dohodě s kupujícím buď na místě nebo jiným způsobem. Kupující je v takovém případě povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost.

3. Lhůta pro uplatnění práv
Kupující může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. U použitého zboží lze lhůtu pro uplatnění práv z vadného plnění zkrátit na 12 měsíců, takové zkrácení lhůty vyznačí prodávající v potvrzení o povinnostech z vadného plnění nebo na prodejním dokladu. Po uplynutí lhůty nelze právo z vad u prodávajícího uplatnit, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak nebo prodávající či výrobce poskytne zvláštní záruku za jakost nad rámec jeho zákonných povinností. Kupující svá práva z vadného plnění uplatní bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že na zboží je vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví. Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující je nemůže užívat. Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Lhůta skončí 24 měsíců od převzetí po koupi reklamovaného zboží. Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze považovat za stanovení životnosti zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti výrobku, jeho údržbu a správnost a intenzitu užívání nebo dohodu mezi kupujícím a prodávajícím.

4) Vyřízení reklamace
Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, způsob vyřízení reklamace a způsob jakým bude kupující informován o jejím vyřízení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, tj. nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno vůbec nebo včas uskutečnit. Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.

5) Jakost při převzetí
Prodávající prohlašuje, že zboží předává kupujícímu v souladu s ustanovením § 2161 občanského zákoníku, tedy: Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zboží má vlastnosti, které si kupující s prodávajícím ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Zboží se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Zboží je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
V případě, že zboží při převzetí kupujícím neodpovídá výše uvedeným požadavkům, má kupující právo na opravu nebo na dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vadné věci nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti. Nejsou-li výše uvedené způsoby možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže. Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

6) Odpovědnost prodávajícího za vadu
Odpovědnost prodávajícího za vady, které jsou podstatným nebo nepodstatným porušením smlouvy, se použije na vady zboží vzniklé v době 24 měsíců od převzetí, a to pro vady, u kterých se neuplatní odpovědnost za jakost při převzetí podle čl. 5. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Je-li vada podstatným porušením smlouvy, má kupující dle své volby právo na dodání nové věci, opravu, přiměřenou slevu nebo na odstoupení od smlouvy (s právem na vrácení kupní ceny v plné výši). Je-li vada nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu. Právo na dodání nové bezvadné věci, výměnu součásti, slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy má kupující bez ohledu na charakter vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. Praxe rozumí v obou případech tři a více.

7) Náklady reklamace a řešení sporů
Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva.V případě, že prodávající reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se kupující, nebo po dohodě s prodávajícím obě strany, obrátit na soudního znalce z oboru a vyžádat si zpracování nezávislého odborného posouzení vady.Nedojde-li k dohodě mezi kupujícím a prodávajícím, může se kupující obracet na existující systémy mimosoudních řešení spotřebitelských sporů zejména na systém www.coi.cz.  (Vice informací zde), https://www.coi.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/ případně na příslušný soud.

8) Smluvní záruka za jakost
Poskytl-li prodávající nad rámec svých zákonných povinností záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění (záruční list) nebo smlouva nestanoví něco jiného.

Reklamační řád ke stažení v PDF.

Formulář pro uplatnění reklamace v PDF.

Novinky z našeho blogu

Jak pečovat o stříbrné šperky
Jak pečovat o stříbrné šperky
Stříbro je krásný a odolný kov, ale může se časem zašpinit a zoxidovat. Správná péče o stříbrné šperky vám pomůže udržet je zářivě čisté a lesklé. číst celé
Jakou velikost náramku
19.07.2023 Rady
Jakou velikost náramku
Náramky by měli být, tak aby Vám na ruce pohodlně držel, neškrtil a nepadal. Ze všeho nejdřív si změřte obvod zápěstí, který Vám napoví ideální veliko... číst celé
Ocelové náramky se sladkovodními perlami
Ocelové náramky se sladkovodními perlami
Šperky se sladkovodními perlami jsou vracející se trend pro rok 2023. Není se čemu divit, jsou elegantní a vhodné pro každou příležitost. Dříve byly p... číst celé
Vonné svíčky s náhrdelníky Harry Potter ve sběratelském hrníčku
Vonné svíčky s náhrdelníky Harry Potter ve sběratelském hrníčku
Stále čekáte až vám přijde dopis z Bradavic a stanete se součástí světa kouzel? Sójové vonné svíčky Harry Potter s náhrdelníkem jsou originálním dárke... číst celé
🍀Nepropásněte novinky a slevy!
Můžete se kdykoli odhlásit.

2014-2020 © OK-šperky.cz - Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz